Τρίτη 20 Απριλίου 2010

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ – ΒΟΜΒΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ "ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ" ΓΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ – ΣΧΟΛΕΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ


Με γοργούς ρυθμούς η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την πλήρη συναίνεση ΝΔ – ΛΑΟΣ και υπό τις κατευθύνσεις της Ε.Ε., προωθεί τα αναγκαία για το κεφάλαιο μέτρα ούτως ώστε να ξεπεραστεί η κρίση προς όφελός του. Τα νέα μέτρα δεν αφορούν μόνο στην οικονομική πολιτική, στις ελαστικές σχέσεις, στις απολύσεις, στις περικοπές αλλά και σε κάθε πεδίο, από το οποίο το σύστημα επιδιώκει την αύξηση της κερδοφορίας του. Με τους ίδιους ρυθμούς λοιπόν προχωράει και η επίθεση στην εκπαίδευση. Μετά τη νομιμοποίηση της αναγνώρισης των κολεγίων από το Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά τα σχέδια για τον Εθνικό Φορέα Πιστοποίησης και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, το Υπουργείο προχώρησε στη σύνταξη νέου σχεδίου νόμου, το οποίο αναμένεται να συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής αυτή τη βδομάδα.


Το σχέδιο νόμου τιτλοφορείται ως "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – Καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις" και περιέχει σειρά αντιδραστικών ρυθμίσεων. Η πρώτη ενότητα με τίτλο "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού" περιγράφει τον τρόπο ή καλύτερα τα εμπόδια τα οποία ο υποψήφιος εκπαιδευτικός θα πρέπει να υπερβεί για να μπορέσει να προσληφθεί. Καταρχάς, πρώτη και απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η λήψη του "Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης", είτε σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών είτε σε ειδικό πρόγραμμα μετά τη λήψη πτυχίου, ρύθμιση που παρατείνει κατά 2 έτη τις σπουδές! Το νέο σύστημα καταργεί τις προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ και καθιστά απαραίτητη προϋπόθεση την επιτυχία όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών στον ΑΣΕΠ. Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ έχουν μόνο όσοι έχουν αποκτήσει το πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης. Ακολούθως, ο υποψήφιος εκπαιδευτικός θα αξιολογείται με βάση το βαθμό του στις εξετάσεις, την προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα και κοινωνικά κριτήρια (γενικόλογες διατυπώσεις που έχουν όμως να κάνουν με την ανάγκη του υποψηφίου να συλλέγει πιστοποιητικά από σεμινάρια, ξένες γλώσσεις, διάφορες εργασίες και συνέδρια για να μπορέσει κάποτε να βρει δουλειά). Αφού λοιπόν ξεπεραστούν όλα αυτά τα εμπόδια, ο εκπαιδευτικός διορίζεται ως "δόκιμος" (!!!) (επί της ουσίας συμβασιούχος ορισμένου χρόνου) επί δύο χρόνια υπό την επίβλεψη "μέντορα". Μετά τα δύο χρόνια αυτά χρόνια, χρόνια τρομοκράτησης του εκπαιδευτικού και εργασίας του υπό την απειλή της απόλυσης, θα αξιολογείται για το κατά πόσον μπορεί να συνεχίσει να εργάζεται σαν εκπαιδευτικός. Αν δε αξιολογηθεί αρνητικά, τότε θα αποσπάται σε διοικητική θέση και θα χάνει και με το νόμο το επαγγελματικό δικαίωμα του εκπαιδευτικού! Για να μπορέσει δε το υπουργείο να προβεί στην περικοπή προσλήψεων κατά 50%, προχωρά στην περεταίρω ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας του εκπαιδευτικού. Γι' αυτή την κυβέρνηση, που διακηρύττει σε όλους τους τόνους και τις πτώσεις πως πρώτη προταιρεότητά της είναι ο μαθητής και το σχολείο, στόχος δεν είναι η αύξηση της χρηματοδότησης, η αύξηση των προσλήψεων, η αξιοπρεπής δουλειά και αμοιβή του εκπαιδευτικού αλλά ο εκπαιδευτικός - λάστιχο, που θα καλύπτει τα κενά με υπερωριακή εργασία (5 ώρες για κάθε μόνιμο εκπαιδευτικό) η διέυρυνση του θεσμού των αναπληρωτών (16ωρη εργασία) και η δεύτερη ειδικότητα του εκπαιδευτικού (πχ. ο Φυσικός θα διδάσκει και Χημεία).


Αλλά ο νέος εκπαιδευτικός, ο εκπαιδευτικός που θα ανταποκρίνεται στο νέο μοντέλο εργαζομένου που το κεφάλαιο απαιτεί, θα είναι έτσι διαμορφωμένος ούτως ώστε να δουλέψει στο νέο σχολείο της αγοράς, το σχολείο – επιχείρηση, που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, που αντιδραστικοποιεί το πλαίσιο λειτουργίας του. Στο ίδιο νομοσχέδιο, ο διευθυντής του σχολείου αποκτά καθήκοντα μάνατζερ, αφού πλέον θα επιμορφώνεται σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης! Το σχολείο της αγοράς από δω και πέρα θα αξιολογείται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια: τους πόρους – δηλαδή την οικονομική διαχείρηση -, τη διοίκηση, την εφαρμογή του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ορών (κατά πόσον δηλαδή έχει γίνει καλύτερη κατανομή των εκπαιδευτικών με βάση το κόστος και το κατά πόσον υπάρχει εύρυθμη λειτουργία, αν χάνονται δηλαδή διδακτικές ώρες από απεργίες ή καταλήψεις), την καινοτομία καθώς και την επίδοση των μαθητών! Πρόκειται δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε σχολεία καλά και κακά, σε σχολεία που λειτουργούν με μεγάλο ή μικρό κόστος, σε σχολεία με καλούς και σε σχολεία με κακούς μαθητές, σε σχολεία με "κοινωνική προσφορά" και σε σχολεία χωρίς. Προφανώς, τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δεθούν με την ίδια τη χρηματοδότηση, όπως αποδεικνύουν τα εφαρμοζόμενα μοντέλα. Αποτελούν εν τέλει ρυθμίσεις που εντείνουν δραματικά τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση, για σχολεία που θα λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, για σχολεία που από τη μία θα παράγουν φοιτητές ανωτάτων σχολών και σχολεία που θα δίνουν διαβατήρια στην ιδιωτική εκπαίδευση, στα κολέγια και στα ΙΕΚ. Γι' αυτό δεν εντυπωσιάζει κανένα η κίνηση της κατάργησης της βάσης του 10 που προβλέπει το νομοσχέδιο, κίνηση που προσπαθεί να ενσωματώσει τις αντιδράσεις. Γιατί αυτή η κυβέρνηση, που νομιμοποιεί τα ΚΕΣ και την ιδιωτική εκπαίδευση και που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, δε μπορεί να πείσει για το αντίθετο.


Στη δεύτερη ενότητα με τίτλο "Επείγουσες Βελτιωτικές Παρεμβάσεις στη Λειτουργία των ΑΕΙ" θεσπίζει το ηλεκτρονικό σύγγραμμα, το οποίο προβλέπεται να ισχύσει τη μεθεπόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, ούτως ώστε να μειωθεί το περιττό κόστος! Εδώ δε μιλάμε για την περικοπή συγγραμμάτων που προβλέπει ο νόμος πλαίσιο της ΝΔ αλλά για πλήρη περικοπή τους! Ακολούθως, προβέπεται η μείωση στον αριθμό των μετεγγραφών. Στη συνέχεια, προβλέπει την ενίσχυση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας για την ενίσχυση της επιχειρηματικής έρευνας. Επίσης, προχωρά σε αναβάμιση της λειτουργίας και της μονιμότητας των ΑΔΙΠ, δηλαδή των μονάδων της Αξιολόγησης (εξωτερικής και εσωτερικής), που θα λειτουργούν με τα κριτήρια που θέτουν οι επιταγές της Ε.Ε. για να μπορέσει αυτή να εφαρμοστεί με πιο αποτελεσματικούς και γοργούς ρυθμούς. Στην τελευταία ενότητα, αναφέρονται τα κριτήρια αδειοδότησης των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, δηλαδή των ΚΕΣ. Τα κριτήρια θα είναι τέτοια, που θα συμμορφώνονται πλήρως με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. ούτως ώστε να μη διατυπώνονται παρεκκλίσεις από το ευρωπαϊκό δίκαιο. Με το νέο θεσμικό πλαίσιο, που θα διορθώνει τις "ατασθαλίες" του νόμου για τα ΚΕΣ που θέσπισε η ΝΔ, τα κολέγια αποτελούν πλέον αναγνωρισμένα ιδρύματα ιδιωτικής εκπαίδευσης και ενσωματώνεται επί της ουσίας η κοινοτική οδηγία 36-05 (με άμεση παράκαμψη του άρθρου 16 του Συντάγματος).


Εν τέλει, πρόκεται για το πολυνομοσχέδιο που αναγνωρίζει την Ιδιωτική Εκπαίδευση, που καταργεί τα δωρεάν συγγράμματα, που προωθεί ενταντικότερα την Αξιολόγηση. Για το νομοσχέδιο που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, που διαμορφώνει το σύγχρονο σχολείο – επιχείρηση, το σχολείο της αγοράς και της ελαστικής εργασίας στα πλαίσιά του. Το πολυνομοσχέδιο πρέπει, μαζί με τα νέα μέτρα της κυβέρνησης να βρει μπροστά του άμεσα τους αγώνες των εργαζομένων και της νεολαίας για την ανατροπή. Η νέα αντιδραστική σταυροφορία κυβέρνησης – ΕΕ – κεφαλαίου και των συμμάχων τους ΝΔ - ΛΑΟΣ σε εκπαίδευση και εργασία, μαζί με την επίθεση στα δημοκρατικά δικαιώματα και τις ελευθερίες στοχέυει όχι μόνο στο να πληρώσουμε εμείς την κρίση τους αλλά διαμορφώνει και τα πλαίσια στα οποία θα εργάζεται και θα ζει η κοινωνική πλειοψηφία για τα επόμενα χρόνια. Μόνη απάντηση, οι μαχητικοί αγώνες διαρκείας, μόνος δρόμος η κλιμάκωση του φοιτητικού και εργατικού κινήματος για την ανατροπή της επίθεσης. Με μέτωπο παιδείας – εργασίας – δημοκρατίας, για να ηττηθεί η πολιτική ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΕΕ, για τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματά μας.


ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ, ΤΡΙΤΗ 20-04, ΩΡΑ 13:00 ΣΤΟ Σίδερη


ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 21-04


ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ 22-04



anax-eaak.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου