Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ 2 ΜΗΝΕΣ ΝΑ ΔΙΑΛΥΘΕΙ Η ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ

«Εμείς εκπροσωπούμε τον ιδιωτικό τομέα» ωρυόταν ο γνωστός μπουμπούκος σε ένα πρωινάδικο την προηγούμενη βδομάδα. Υπερασπιζόταν την θέση της κυβέρνησης που συνεχίζει ακάθεκτη να ξεπουλάει, να ιδιωτικοποιεί και να απολύει στο όνομα κάποιας ανάπτυξης που μπορεί και να έρθει. Στο όνομα του εξορθολογισμού και της εξυγίανσης η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι προχώρησε: στο πραξικοπηματικό κλείσιμο της ΕΡΤ, στην εντεταλμένη εισβολή των δυνάμεων καταστολής στην πρυτανεία του ΕΚΠΑ με τις προσαγωγές δεκάδων μελών φοιτητικών συλλόγων που πραγματοποιούσαν παράσταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ιδρύματος και στο ιστορικό κτήριο του Πολυτεχνείου λίγο καιρό αργότερα. Σε αποφάσεις για πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας και το πέταγμα στο δρόμο χιλιάδων οικογενειών. Στη βίαιη κατάπνιξη της εξέγερσης στη Αμυγδαλέζα. Σε ανακοινώσεις για χιλιάδες απολύσεις στο δημόσιο τομέα, το κλείσιμο δημόσιων νοσοκομείων και σχολείων. Ταυτόχρονα η νεολαία γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας του δεκαεννιάχρονου Θανάση Καναούτη, του ανέργου από το Περιστέρι που έχασε τη ζωή του πέφτοντας έξω από τρόλεϊ εν κινήσει, γιατί δεν είχε εισιτήριο! Όλα τα παραπάνω είναι μερικά μόνο από τα δεκάδες "κατορθώματα" της αστικής συμμορίας που εδώ και χρόνια τσακίζει τις ζωές μας και μαυρίζει το μέλλον μας.
Στην Παιδεία η κατάσταση σαφώς δε θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 12.500 απολύσεις μέσα στον Σεπτέμβρη και άλλες τόσες μέχρι το 2013 διαμορφώνουν ένα εφιαλτικό σκηνικό στα σχολεία. Η Αύξηση του ωραρίου, των μαθητών ανά τμήμα και το κλείσιμο – συγχώνευση σχολείων δεν αποτελεί τίποτε άλλο από εργαλείο διαμόρφωσης των νέων καταλόγων μετακινήσεων – διαθεσιμοτήτων – κινητικότητας και τελικά απολύσεων. Οι πανελλαδικές εξετάσεις καθιερώνονται σε όλες τις τάξεις του λυκείου κάνοντας έτσι το Γενικό λύκειο εξεταστικό κάτεργο που θα μένει όποιος αντέχει. Σαν να μην έφτανε αυτό για τους μαθητές των τεχνικών τα πράγματα είναι ακόμα πιο αβέβαια καθώς τα δύο πρώτα χρόνια θα αποτελούν ειδική κατάρτιση και εξειδίκευση, με ελάχιστα δήγματα γενικής παιδείας, ενώ ο τελευταίος χρόνος θα είναι αυτός της μαθητείας δηλαδή της απλήρωτης εργασίας δίχως ίχνος εργασιακών δικαιωμάτων. Νέο σχολείο λοιπόν με στόχο νεολαία αμόρφωτη και απαίδευτη, υποχείριο στις ορέξεις της κυβέρνησης και της ΕΕ.

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ

Φυσικά η κυβέρνηση και το υπουργείο σε πλήρη συνεργασία με το Συμβούλιο Ιδρύματος του ΓΠΑ (βλέπε απόφαση Σ.Ι. 8η συνεδρία) προχώρησε σε μια κίνηση που αλλάζει το χάρτη της σχολής, το επιστημονικό αντικείμενο με γνώμονα μονάχα τις επιταγές της αγοράς όπως την αντιλαμβάνονται τα εξωπανεπιστημιακά στελέχη επιχειρήσεων που κατέληξαν να διοικούν το πανεπιστήμιο. Πιο Συγκεκριμένα ίδρυσαν 2 νέες σχολές με τρία τμήματα η κάθε μία. Πρώτη η Σχολή Τροφίμων, Βιοτεχνολογίας και Ανάπτυξης με τα τμήματα της Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου, της Βιοτεχνολογίας και της Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης και Δεύτερη της Αγροτικής Παραγωγής Υποδομών και Περιβάλλοντος με τα τμήματα της Φυτικής Παραγωγής, Ζωικής Παραγωγής και Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων. Ποια είναι η ουσία όμως σε αυτή την αλλαγή;
  • Η κατεύθυνση αυτών των αλλαγών είναι σύμφυτες με την άμεση ανάγκη για κέρδη των επιχειρήσεων και των ανθρώπων τους. Άλλωστε γι αυτό έστειλαν και τους εκπροσώπους τους στο συμβούλιο της γεωπονικής και των άλλων πανεπιστημίων
  • Με απόφαση του προεδρικού διατάγματος και του Σ.Ι. η πρώτη σχολή δε θα δίνει πτυχίο Γεωπόνου και θα έχει 4ετείς σπουδές. Δηλαδή οι απόφοιτοι δε θα μπορούν να εργαστούν σαν γεωπόνοι, παρόλο που φοίτησαν στο ΓΠΑ. Παράλληλα το πρόγραμμα σπουδών θα αρχίζει ήδη να αλλάζει από το πρώτο έτος.
  • Οι Φοιτητές που ήδη φοιτούν θα καταλήξουν να πάρουν πτυχίο από μία σχολή η οποία σε λίγα χρόνια δε θα υπάρχει. Ένα πτυχίο που δε θα κατοχυρώνει εργασιακά δικαιώματα και στέλνει την γενιά μας σε ένα πεδίο εργασίας με 60% ανεργίας.
  • Πλέον τα πανεπιστήμια θα λειτουργούν ως άμεση και έμμεση πηγή κέρδους. Άμεση βάζοντας στο μέλλον δίδακτρα καθώς το κράτος όλο και μειώνει την χρηματοδότηση μέχρι να πνίξει τα πανεπιστήμια καθιστώντας τα ανίκανα να καλύψουν και τις λειτουργικές τους δαπάνες. Έμμεσα με την χρηματοδότηση και την εκμεταλευση όποιας έρευνας γίνεται στα παν/μια αποκλειστικά από την βιομηχανία και τις επιχειρήσεις χωρίς κανένα κριτήριο αν αυτή αποτελεί κάτι ουσιαστικά χρήσιμο για την κοινωνία.
  • Επιπλέον τα ψήγματα σφαιρικής και πολύπλευρης γνώσης της γεωπονίας πάνε στα σκουπίδια. Οι σχολές πλέον θα παρέχουν πιστοποιητικά γνώσης ενός κομματιού από την γεωπονία, τα οποία θα διαμορφώνονται ανάλογα τις ανάγκες σε κάθε περίοδο της αγοράς εργασίας. Αυτό εκτός από την ανικανότητα που καθιστά σε έναν απόφοιτο αφού δεν θα μπορεί να μελετήσει σε βάθος, ολοκληρωμένα και να μπορεί να έχει άποψη και κρίση σε αυτό που μαθαίνει, το πτυχίο-πιστοποιητικό θα έχει ημερομηνία λήξης, υποχρεώνοντας σε να μπεις σε έναν κύκλο διαρκούς επανακατάρτισης με το αζημίωτο φυσικά.

Οφείλουμε να διεκδικήσουμε ενιαίο γεωπονικό κορμό μαθημάτων για όλα τα τμήματα του ΓΠΑ. Πτυχίο γεωπόνου και όλα τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό. Καμία κατάργηση γνωστικού αντικειμένου, καμία κατάργηση εργαστηρίων - μαθημάτων με γνώμονα τα κριτήρια της αγοράς και των επιχειρήσεων.

ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Φυσικά η κατάσταση δε θα μπορούσε να είναι τόσο απλή. Στα πανεπιστήμια η προχρηματοδότηση που αγγίζει μέχρι και τον υποδιπλασιασμό των ήδη κουτσουρεμένων προϋπολογισμών (συγκεκριμένα στην Γεωπονική είναι κατά 60% μειωμένος). Στις διαλυμένες εστίες, τα κομμένα βιβλία και τις απαράδεκτες ήδη συνθήκες στις οποίες γίνονται τα εργαστήρια έρχεται να διαμορφωθεί ένα σκηνικό ακόμη χειρότερο. Ακόμα 1500 Διοικητικοί Υπάλληλοι και ΙΔΑΧ είναι έτοιμοι να απολυθούν από όλα τα πανεπιστήμια πανελλαδικά. Φύλακες, προσωπικό γραμματείας, βοηθοί εργαστηρίων κ.ο.κ. θα βρεθούν στο δρόμο και κάνουν το καθεστώς υπολειτουργίας του πανεπιστημίου ακόμα χειρότερο. Τα εργαστήρια θα καταλήξουν να γίνονται από μεταπτυχιακούς ή γιατί όχι και απο φοιτητές! Άλλωστε σιγά την γνώση που θα μας δίνουν αυτοί(οι “καθηγητες” μας)!

ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΑΠΡΑΓΟΙ. ΧΡΕΟΣ ΜΑΣ Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ
Το μέλλον που ετοιμάζουν για τις νέες γενιές είναι ένα μέλλον που το χαρακτηρίζει η ανεργία, η εργασιακή περιπλάνηση δίχως δικαιώματα, ο ανταγωνισμός και η απομόνωση. Σε αυτό το μέλλον έχουμε υποχρέωση να αντισταθούμε συλλογικά. Δε θα μείνουμε απαθείς και φοβισμένοι μπροστά στην κοινωνική καταστροφή. Μέσα από συλλογικές διαδικασίες και διαδικασίες συντονισμού σε κάθε σχολή και σχολείο πρέπει να οικοδομήσουμε τώρα ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο που θα τσακίσει κάθε προσπάθεια που κάνουν για τη διάλυση της δημόσιας παιδείας. Η νεολαία σε κάθε χώρο που ζει, αναπνέει, σπουδάζει και εργάζεται πρέπει να ενωθεί με όλο τον αγωνιζόμενο λαό και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.
Δουλειά μας είναι να μη συνηθίσουμε τον καθημερινό θάνατο.
Δουλειά μας είναι να νικήσουμε τη μισάνθρωπη, εξοντωτική πολιτική τους και τους ίδιους.
Μαζικά και αποφασιστικά, πρέπει να βγούμε στο δρόμο και να πάρουμε πίσω τις ζωές και τα όνειρά μας.
Για μόρφωση, εργασία και ζωή όπως τη θέλουμε και την έχουμε ανάγκη εμείς και όχι αυτοί.
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 12/09 ΣΤΟ ΑΜΦ ΣΙΔΕΡΗ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου