Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ Ή ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ… ;

Οι εξεταστικές του τελευταίου χρόνου, πέρα από τα μαθήματα που μας άφησαν στην πλάτη, κάθε άλλο παρά αισιόδοξους για το φοιτητικό μας παρόν και μέλλον μας αφήνουν. Η πρυτανεία μαζί με τους καθηγητές (και τις ευλογιές ΔΑΠ, ΠΑΣΠ) έχουν βαλθεί να μας ξετινάξουν, να μας μετατρέψουν σε άβουλα όντα που δεν θα βγάζουν άχνα αλλά θα γίνονται έρμαια κάθε φορά στις ορέξεις του αντιδραστικού μπλοκ πρυτανείας-καθηγητών…

Η κατάσταση λοιπόν που έχει διαμορφωθεί και στην οποία αναφερόμαστε είναι κατ αρχάς η μείωση πλέον της εξεταστικής σε διάρκεια και η μείωση των μαθημάτων που πλέον μπορούν να δοθούν σε κάθε εξεταστική(Ν+3). Μια αλλαγή που στην ουσία αποτελεί εφαρμογή του Ν. Πλαίσιο που στα πλαίσια λειτουργιάς του επιχειρηματικού πανεπιστημίου θέλει να διαμορφώσει τους αποφοίτους ώστε να έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προκειμένου να είναι χρήσιμοι για την αγορά εργασίας και την εργοδοσία. Στοχεύουν έτσι στην εντατικοποίηση των φοιτητών, στην διαμόρφωση ενός ασφυκτικού πλαισίου σπουδών και ζωής χωρίς περιθώρια αντίδρασης, χωρίς καθόλου ελεύθερο χρόνο και σκότωμα κάθε δημιουργικότητας, όρεξη για ενασχόληση με τα κοινά και αγώνα και πολλά άλλα. Είναι πραγματικά αδιανόητο σε μια σχολή με 120 μαθήματα, σε κάθε εξεταστική να έχεις το δικαίωμα να δώσεις το πολύ 18 και ένα χρονικό περιθώριο μόνο 3 άντε το πολύ 4 εβδομάδων αν δεν πέφτουν 2-3 την ίδια μέρα. Στην ουσία μας λένε: «Σκάσε και διάβαζε….» για να μας και αργότερα πιο εύκολα «Σκάσε και δούλευε…»

Δυστυχώς όμως δεν είναι μόνο αυτά…. Πλέον σχεδόν σε όλα τα μαθήματα χρησιμοποιούνται κόφτες για το σήμα των κινητών και σε συνδυασμό με την επίδειξη δύναμης και εξουσίας από τους καθηγητές κάθε άλλο παρά εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί πλέον η εξεταστική… όσον αφορά τον κόφτη λοιπόν, πέραν του ότι δεν γνωρίζουμε την επίπτωση του μηχανισμού στην υγεία μας, δεν είναι δυνατόν να μας αντιμετωπίζουν λες και είμαστε κρατούμενοι φυλακών. Η λύση για την αποτροπή κάποιου που κάνει σκονάκι(και δεν είναι η μειοψηφία…) δεν είναι να του επιβάλεις να δίνει εξετάσεις σαν να τον ανακρίνει η γκεστάπο. Το πρόβλημα ίσως να μην είναι το ότι είμαστε όλοι χαραμοφάηδες και καλοπερασάκηδες αλλά με ένα δυσβάστακτο πρόγραμμα σπουδών, με προβληματικό τρόπο διδασκαλίας σε πολλά μαθήματα και καθηγητές που μόνο εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να λέγονται κάτι άλλο είναι αυτό που πρέπει να αλλάξει… Ακόμη αυτή η συμπεριφορά καθηγητών που προσπαθούν να τσαλαπατήσουν την αξιοπρέπεια μας, να μας εξευτελίσουν στα μάτια των συμφοιτητών μας προσπαθώντας να μας πάρουν το γραπτό και μηδενίζοντας πολλές φορές με το έτσι θέλω γραπτά, αλλάζοντας μας θέση 100 φορές θεση(μόνο και μόνο με την υποψία αντιγραφής η ακόμη χειρότερα για να μην αντιγράψουμε!) πρέπει να σταματήσει και να μην επιτρέψει κάνεις σε κανέναν καθηγητή να τον κάνει περιφερόμενο θίασο μέσα στο αμφιθέατρο και πολύ χειρότερα να του μηδενίσει το γραπτό.

Όλα αυτά σε συνδυασμό και με τα μαζικά κοψίματα-τσεκουρώματα που γίνονται σε κάθε εξεταστική έχουν έναν και μοναδικό στόχο. Την καταστολή και πειθάρχηση της σπουδάζουσας νεολαίας την υπόταξη της πλήρως στους καθηγητές και πέρασμα της νοοτροπίας πως όπως θα είσαι σήμερα υπάκουος έτσι και αύριο όταν θα βγεις στην εργασία θα πρέπει να είσαι υποταγμένος στον εργοδότη.

Οι επιλογές που έχουμε να κάνουμε απέναντι σε όλα αυτά είναι 3. Ή θα σφυρίζουμε αδιάφοροι σαν να μην συμβαίνει τίποτα και θα τρώμε το παλούκι, ή θα κατεβάσουμε μια γλώσσα μέχρι το πάτωμα μπας και μας περάσουν κανένα μάθημα και θα λέμε ότι εμείς φταίμε που δεν διαβάζουμε,(πάλι θα τρώμε το παλούκι…) ή θα διαλέξουμε τον δρόμο της σύγκρουσης με όλα αυτά που χειροτερεύουν το φοιτητικό μας πάρων και μέλλον ώστε να ανατραπεί αυτή η αντιεκπαιδευτικη-χουντική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Πρέπει έτσι το επόμενο διάστημα, μέσα από γενικές συνελεύσεις να παλέψουμε για κατάργηση του Ν+3, σταμάτημα τοποθέτησης απενεργοποίησης σήματος για το κινητό και το πρόγραμμα της εξεταστικής να βγαίνει από εμάς τους ίδιους. Η εξεταστική και το πρόγραμμα της αφορά τους φοιτητές και είναι οι μόνοι αρμόδιοι να αποφασίζουν για το πότε θα δίνουν τα μαθήματα τους και πόσα θα δίνουν κάθε φορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου