Τρίτη, 6 Μαρτίου 2018

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΤΩΠΗ ΕΠΙΘΕΣΗ-ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ


Διανύουμε άλλη μια χρονιά λιτότητας και εξαθλίωσης, την ίδια στιγμή που η λαομίσητη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τα καθεστωτικά ΜΜΕ και τα φερέφωνα τους εντός σχολής προσπαθούν να μας πείσουν για την δήθεν ανάπτυξη και αναστροφή του κλίματος.Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι αναγγελιες για το τέλος των μνημονίων και την πάταξη της διαφθοράς όπως στην υπόθεση Novartis. Παράλληλα με αυτό το τελευταίο διάστημα έχουν ξαναέρθει στο προσκήνιο τα παραδοσιακά «εθνικά ζητήματα» σε μια προσπάθεια προβολής της αναγκαίας εθνικής ενότητας για να μπορέσει να κυριαρχήσει το ελληνικό κράτος απέναντι στα γειτονικά.Τέτοιου είδους «εθνικά ζητήματα» δίνουν πάτημα σε κάθε είδους φασιστική αντίληψη να βγει από την τρύπα της και να προσπαθήσει να αποσπάσει κοινωνική συναίνεση.
   Παράλληλα με όλα αυτά μπαίνει ως προαπαιτούμενη κατεύθυνση από την ΕΕ για να κλείσει η 3η αξιολόγηση η υλοποίηση των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας σε όσους έχουν χρέη στις τράπεζες, χωρίς καμία εξαίρεση για τους μη προνομιούχους. Για άλλη μια φορά η ΕΕ δείχνει το πραγματικό της πρόσωπο και επιτάσσει ένα από τα πιο αισχρά αντιλαϊκά μέτρα. Φυσικά η αριστερή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν είχε κανένα ενδοιασμό να το υλοποιήσει. Παράλληλα για την εκταμίευση της δόσης οι θεσμοί πιέζουν και για το ξεπούλημα του Ελληνικού ενώ φέρνουν νέο γύρο μέτρων και προαπαιτούμενων για την συνέχεια του προγράμματος.
Σε όλο αυτό το πλαίσιο, της συνεχιζόμενης λιτότητας και προσπάθειας περαιτέρω εξαθλίωσης του λαού και της νεολαίας η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και πιο συγκεκριμένα ο υπουργός παιδείας έρχεται να προσθέσει ακόμα περισσότερα βάρη στην πλάτη της νεολαίας καθώς σε πλήρη σύμπλευση με τις κατευθύνσεις ΕΕ, ΟΟΣΑ και της συνθήκης της Μπολόνια έρχεται να φέρει νέο νόμο που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα και αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως και την δευτεροβάθμια με κύριο αντικείμενο την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
 Οι βασικές πτυχές του νομοσχεδίου είναι 5 και αυτές είναι :
  1) Η ίδρυση του ΠΑΔΑ αλλά και οι συγχωνεύσεις ΤΕΙ στην επαρχία που έρχονται σαν απόρροια της προσπάθειας για αλλαγή του χάρτη όσον αφορά τα ΤΕΙ με την επακολουθούν συγχώνευση όλο και περισσότερων ΤΕΙ στα πρότυπα της συγχώνευσης που έγινε με το ΤΕΙ Πειραιά και Αθήνας και την ίδρυση του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
  2) Η ίδρυση των κέντρων επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα στα πανεπιστήμια, δηλαδή παράλληλων διετών προγραμμάτων σπουδών στα κατά τόπους ιδρύματα.
  3) Οι αλλαγές που φέρνει στην έρευνα, στην χρηματοδότηση της και τις κατευθύνσεις της
  4) Η ίδρυση του εθνικού συμβουλίου μαθητείας με σκοπό την οριοθέτηση θα μπορούσαμε να πούμε ολόκληρου του πλαισίου μαθητείας που περιλαμβάνει το έτος μαθητείας μετά το λύκειο.
  5) Οι αλλαγές όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς σε συνάρτηση μάλιστα με την πρόσφατη κατάπτυστη πρόταση του υπουργείου για το υποχρεωτικό 30ωρο.
 Δύο σημαντικότερα ζητήματα φαίνονται να είναι σε αυτό τον νόμο και μάλιστα όσον αφορά το Γεωπονικό και την εργασιακή προοπτική του Γεωπόνου. Το πρώτο σημαντικό ζήτημα είναι η ίδρυση των Κέντρων επαγγελματικής εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.). Αφού,  δίνεται η δυνατότητα της ίδρυσης στα ΑΕΙ, δομών όπου μπορούν να παρέχουν διετή προγράμματα σπουδών σε αποφοίτους ΕΠΑΛ όπου θα εισάγονται σε αυτά με τον βαθμό του απολυτηρίου τους, εντός των πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και με την διεύθυνση και την ευθύνη λειτουργίας αυτών των ΑΕΙ. Στην ουσία ο ελληνικός καπιταλισμός επιλέγει να ιδρύσει κάτι σαν δημόσια ΙΕΚ εντός των ΑΕΙ με σκοπό να «παρκάρει» όσο περισσότερο εργατικό δυναμικό μπορεί εκεί για τουλάχιστον δύο χρόνια ενώ παράλληλα δημιουργεί ένα πανεπιστήμιο 2 ταχυτήτων με προνομιούχους και μη προνομιούχους. Σε αυτά μάλιστα τα κέντρα, όπου θα πηγαίνουν τα πιο εξαθλιωμένα παιδιά που λόγω των ταξικών φραγμών ήδη από το σχολείο θα οδηγούνται εκεί κυρίαρχο ρόλο για το πώς θα λειτουργούν θα έχουν οι περιφέρειες, οι δήμοι, ο ΣΕΒ και ο ΟΑΕΔ στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης διαπλοκής των τοπικών επιχειρήσεων με τα ΑΕΙ.
Ειδικότερα όσον αφορά το Γεωπονικό, η ίδρυση στο πανεπιστήμιο δυτικής αττικής συναφούς σχολής με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο αλλά με τετραετή κύκλο σπουδών είναι ίσως το σημαντικότερο ζήτημα του νομοσχεδίου. Είναι σημαντικό να κατανοηθεί πως η δημιουργία τετραετών κύκλων σπουδών που θα προσομοιάζουν αντικείμενα σπουδών που υπάρχουν ήδη σε 5ετης σχολές στην ουσία διατηρεί τον ήδη υπάρχον κατακερματισμό στην γνώση και στην αγορά εργασίας με 2 ταχύτητες, αλλά δίνει μελλοντικά την δυνατότητα μεγαλύτερης ευελιξίας στον ανταγωνισμό μεταξύ αυτών των κομματιών για την αναγνώριση του πτυχίου και την απόκτηση πιστοποιήσεων. Έτσι, με κανέναν τρόπο δεν ενοποιεί προς τα πανω τις 2 αυτές ταχύτητες αλλά τις θέτει σε ένα συνεχή ανταγωνισμό πίεσης των συλλογικών κατοχυρώσεων προς τα κάτω. Από την μεριά μας λοιπόν, πρέπει να σπάσουμε τα ιδεολογήματα που θα προσπαθήσουν να εγκαθιδρύσουν οι αστικοί - αντιδραστικοί πυλώνες εντός πανεπιστημίου όπως για παράδειγμα «οι απόφοιτοι του ΠΑ.Δ.Α. θα μας παίρνουν τις δουλειές» και να προτάξουμε εδώ και τώρα το πολιτικό αίτημα της ενιαίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, με κοινά εργασιακά δικαιώματα για όλους κόντρα στον κατακερματισμό και τον ανταγωνισμό.
Σε όλη αυτή την κατάσταση επιπρόσθετα ανοίγει το ζήτημα των εξεταστικών για τους επι πτυχίω που δεν θα επιτρέπονταν να δώσουν μαθήματα διαφορετικόυ εξαμήνου όπως γίνονταν παλιότερα αποκλείοντας έτσι τα φτωχότερα στρώματα απο την γνώση και το πτυχίο.Με αφορμή το ζήτημα αυτό πραγματοποίηθηκε κατάληψη στην πρυτανεία και παρέμβαση κατά τη διάρκεια της συγκλήτου όταν θα συζητιόταν το θέμα.Έτσι το αγωνιζόμενο κομμάτι της σχολής κατάφερε να κερδίσει ένα κομμάτι των απαιτήσεών του.Χωρίς αυτό όμως αυτό να σημαίνει οτι πρέπει ως φοιτητικός σύλλογος να κάνει ούτε ένα βήμα πίσω αφού υπάρχουν τμήματα που δεν το έχουν πάρει πίσω στη ολότητά του, ούτε το αίτημα για εμβόλιμες εξεταστικές με ανθρώπινους όρους έχει υλοποιηθεί.
Απο τη μεριά της η ΠΑΣΠ βγαίνει με καμάρι στο σύλλογο και περηφανεύεται πως η νίκη αυτή του φοιτητικού συλλόγου ανήκει σε αυτήν. Είναι όμως φανερό στα μάτια κάθε φοιτητή που αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα ότι η ΠΑΣΠ όπως κάθε συστημική δύναμη οχι μόνο δεν κατάφερε τίποτα αλλά σαμπόταρε την γενική συνέλευση για να μην πάρει ο φοιτητικός σύλλογος αγωνιστική απόφαση.Οπότε κάθε φορά που βγαίνουν οι καρεκλοκένταυροι του ΠΑΣΟΚ που θέλουν να κάτσουν στα ίδια τραπέζια με τις πρυτανικές αρχες και να εξαθλιώνουν τη ζωή των φοιτητών και ειδικότερα των πιο λαϊκών οικογενειών,να το σκέφτονται καλύτερα πριν καπηλευτούν μια νίκη του αγώνα των ίδιων των φοιτητών προκειμένου να αρπάξουν μερικές ψήφους.Η ΠΑΣΠ και  η ΔΑΠ από την αρχή της δημιουργίας τους ως σκοπό είχαν την υπονόμευση και τη διάλυση του φοιτητικου κινήματος είτε με άμεσο τρόπο(σαμποτάρισμα γενικών συνελεύσεων,τραμπούκικες επιθέσεις σε αγωνιστές,σπάσιμο καταλήψεων, κ.α), είτε με έμμεσο(αποφυγή συζήτησης κάθε πολιτικού θέματος παρά μονο πως θα εκμεταλλευτούν τον συμφοιτητή τους με τα ποτά στο Γκάζι, εκδρομές κ.λ.π).
Ενάντια σε όλα αυτά λοιπόν, για εμάς ο κόσμος του αγώνα πρέπει να πάρει θάρρος από την συγκέντρωση στο υπουργείο παιδείας τη Παρασκευή 2/3 όπου χιλιάδες κόσμος από φοιτητικούς συλλόγου μαθητές και εκπαιδευτικούς με αίτημα να πέσει ο νόμος. Πάρα την βίαιη επίθεση των ΜΑΤ οι παρευρισκόμενοι κατάφεραν να μπουν στο υπουργείο και να το καταλάβουν για κάποιες ώρες. Κατά τη διάρκεια της κατάληψης πραγματοποιήθηκε γενική συνέλευση για να αποφασιστούν τα παρακάτω βήματα δείχνοντας το δρόμο στο κίνημα για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του στα πλαίσια ενός νέου πολιτικού πανεκπαιδευτικού μετώπου και ταυτόχρονα ένα ηχηρό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση πως τίποτα δεν έχει τελειώσει και πως τώρα αρχίζουν όλα
 Τελικά ως απάντηση στην πολύπλευρη επίθεση που δεχόμαστε εντός και εκτός σχολής είναι αναγκαίο ένα νέο πολιτικό φοιτητικό κίνημα το οποίο με όπλο τα μαζικά και αμεσοδημοκρατικά του όργανα σαν τη Γενική Συνέλευση και σε ένα ανώτερο επίπεδο τον μόνιμο  συντονισμό  Γενικών Συνελεύσεων, τα οποία θα είναι ανεξάρτητα από τις δομές της αστικής πολιτικής όπως τα Διοικητικά  Συμβούλια και οι πρυτανικές αρχές, θα παράγουν πολιτική  από τα κάτω αποτελώντας εργαστήρι πολιτικής συζήτησης και ζύμωσης και θα θέτουν το ζήτημα του φοιτητικού και εργατικού ελέγχου προκειμένου να αντιπαλέψει  τον νέο νόμο και τις στοχεύσεις της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης. Το νέο πολιτικό φοιτητικό κίνημα πρέπει να αποσκοπεί στην σφαιρική και ολόπλευρη ΜΟΡΦΩΣΗ με σκοπό να εκφράζει τις ανάγκες της πληττόμενης πλειοψηφίας για δημόσια και δωρεάν παιδεία και να βρίσκεται  απέναντι στην καπιταλιστική κερδοφορία των επιχειρήσεων. Απέναντι στην εργοδοτική τρομοκρατία με σκοπό την ΔΟΥΛΕΙΑ εκείνη πάνω στο αντικείμενο που σπουδάζουμε με πλήρη εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες για όλους. Ενάντια στην κρατική καταστολή και τη φασιστική απειλή για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ να ζούμε με ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ και όπως εμείς θέλουμε.
·         ΟΛΟΙ /ΕΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9/3 ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
·         ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ  14/3 ΣΤΙΣ 13:00 ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΙΔΕΡΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου